El 18 de juny de 1947, va haver un fet sense precedents, es publicava una "Orden Ministerial" en que anul·lava la publicada tres mesos abans, va ser per causa d'una forta pressió del propietari d'una empresa d'autobusos.
A causa de la commoció d'aquest fet la Societat presenta un recurs contenciós - administratiu al "Tribunal Supremo" que al dictar sentència el 22 de juny de 1951, dona la raó al poble de Caldes i revoca la darrera i injusta "Orden Ministerial".
Després de molts litigis jurídics, es vol compensar a F.Y.T.S.A atorgant-li la concessió de la línia d'autobusos entre Caldes de Montbui i Barcelona, però la seva finalitat era aconseguir la reconstrucció del F.C. Mollet Caldes de Montbui i va decidir d'oferir-ho a alguna de les empreses de transport de la comarca. Totes ho van rebutjar.
Al final es va traspassar a una empresa de Banyoles (TEISA) que tenia interès en aconseguir-la. L'existència de dos serveis paral·lels entre Caldes i Barcelona, faria una forta rivalitat entre les dues empreses
La parada era davant de l'Església parroquial i a Barcelona, davant del bar Eloy, a la Plaça Tetuan cantonada Gran Via.
Es va fer una subhasta el 3 de setembre de 1960 en la que es va adjudicar a "Recuperadora de Chatarras, S.A." el material fix i en poc temps es va aixecar tota la línia.
El material mòbil va passar quasi íntegrament a la RENFE.
La resta d'instal·lacions va quedar en poder estatal i a partir de llavors l'espai ocupat per la via seria utilitzat per ampliar la carretera de Mollet a Caldes de Montbui
.Les estacions serien cedides als Ajuntaments de la comarca o venudes (Santa Perpètua i Gallecs). Amb el temps serien enderrocades totes.
10 de setembre de 1960, es publica que l'Empresa Sagalés, havia absorbit per conveni mutu la línia Caldes - Barcelona que des del febrer de l'any anterior funcionava a càrrec de la companyia "Ferrocarriles y Transportes, S.A."
Els autobusos eren de color gris i a cada costat duien un rètol:
"Ferrocarriles y Transportes, S.A." |