La idea de construir un ferrocarril en miniatura al Parc de l'Hostal del Fum, va sorgir d'un grup d'entusiastes del vapor viu, que havent dissenyat models de locomotores i vagons cada cop més robustos i potents, necessitaven una instal·lació dimensionada per els seus tren. El Parc de l'Hostal del Fum de Palau-solità i Plegamans era el lloc idoni, ben comunicat, terrenys suau i un entorn encisador.
Can Boada Enllaç - La primera via - Desembre de 1992.
Un cop aconseguits els permisos necessaris, s'inicien les obres al novembre de 1992, el ritme i la il·lusió són frenètics, i a principis d'abril de 1993 entra en servei el primer tram de Can Boada Enllaç al Pi Gran, són només els primers 450 metres de la nostra xarxa, però que ens permeten gaudir d'unes instal·lacions mai vistes a casa nostra.
Soldadura elèctrica
Mars de 1993
Foradant les brides per la nit
Novembre de 1993
Un cop inaugurat el tram de 450 m, l'estesa de vies continua fins arribar a l'estació del Pont de Pedra, ja al límit del terme municipal de Santa Perpètua de Mogoda. Finalment, l'any 1995 es completa la xarxa principal dins del parc amb un recorregut total de 3050 m.
Foren dos anys d'intensa activitat i esforç per part dels socis de l'entitat, es treballava de dia i de nit tots els caps de setmana, tothom feia el que sabia i podia, i el resultat fou que amb només dos anys el nostre somni es feia realitat. L'estesa de vies del Tren de Palau ja estava acabada!.
La primera taquilla
Abril de 1993
Els primers trens
Abril de 1993
Es treballa durant el dia i també de nit. Finalment, el 5 de mars de 1995 acabem l'estesa de la via amb gran joia. Un cop acabada l'obra ens disposem a gaudir del nostre tren, plegats amb els amics i visitants que ens venen a veure.
La conclusió de la traça a Can Boada Terme
va ser una festa gran
5 de mars de 1995.
La explanada de la futura Can Boada Enllaç
Gener de 1993