Les Instal·lacions: |
Trobaràs les característiques tècniques de les nostres instal·lacions. |
|
Els Trens: |
Un recull de tot el material construït per els socis del Tren de Palau. |
|
Els Horaris : |
Si vols venir amb nosaltres aquí tens els nostres horaris. |
|
La Nit del Tren : |
Al solstici d'estiu es la festa principal de la Associació. |
|
Galeria de videos : |
També nosaltres hem gravat vídeos, estan posats a Youtube, però aquí tens la col•lecció per no anar-los buscant. |
|
Imatges de trens : |
Fotografies de trens circulant. |
|
Galeria de imatges : |
Galeria de imatges en que sumen els paisatges del Parc de l'Hostal de Fum amb el Tren de Palau. |
|
Imatges del inici : |
Fotografies que per nosaltres ja son història |
|
Imatges de la nevada : |
Nevada del 28 de febrer de 2018 amb fotografies d'en Jordi Valero i Ricard Soler |
|
Extensió Via 4: |
Es un butlletí que entreguem regularment a tots els socis i altres associacions. |
|
El Poble : |
Habitat des de la prehistòria, aquest indret apareix en documents de fa mil anys. |
|
Llocs d'interès : |
Al poble de Palau-solità i Plegamans podem trobar tot un munt de llocs que poden ser del nostre interès i que podem visitar. |
|
Els Enllaços : |
No som els únics en el mon dels trens. Aquí tens alguns enllaços amb companys de la nostra afició. |
|
Els Documents : |
Un petit arxiu del Tren de Palau per consultar. |
|
El Calderí |
Era el "tren de Caldes", o sigui de Mollet a Caldes de Montbui, per Palau. Per això el nostre es diu "Tren de Palau", en record del seu germà gran, tants anys absent. |
|
Els Trens Petits |
Una intensa i llarga historia dels petits trens artesanals, recreatius i tripulats. Els primers anys del Tren de Palau. |
|
FIVV |
Fotografies recuperades de l'oblit i després de la seva acurada restauració, són comentades per un expert en història ferroviària que les fan doblement atractives. |
|
Edmondson: |
Historia dels clàssics bitllets de molts ferrocarrils. |
|
Els Ponts: |
Els ponts de gelosia, una petita descripció d'aquestes fascinats estructures. |
|
|
|
Segells del XX del aniversari del Tren de Palau |
|
|
|
Commemorant el vintè aniversari del Tren de Palau, la Fàbrica Nacional de la Moneda y Timbre ens ha fet una emissió, reduïda a la nostra mida, de segells de correu, de curs legal, en el marc del seu producte "Tu Sello". |
|
|
|
|
|
Es presenta amb primer segell la locomotora 1-5-0 "Marta" d'en Jordi Viñas, Encara que no es la primera màquina que va circular per el Tren de Palau, si es la més antiga en la construcció.
Es una reproducció de la locomotora alemanya de la sèrie BR50 amb el número 4386. |
|
|
|
|
|
Segell dedicat a la locomotora de vapor tipus Praire 1-3-1 construïda l'any 1990 per en Pere Mula d'acord amb un model de la "CGFC nº 201-T". |
|
|
|
|
|
Segell dedicat a la locomotora termo-hidràulica BB 1601 va ser construïda per en Jordi Viñas a casa seva, l'any 1990 per al ferrocarril del Centre d'Estudis Modelisme Vapor de Barcelona al Parc del Castell de l'Oreneta, en el que va funcionar fins que, per la tardor del 1992 es va traslladar al Tren de Palau. |
|
|
|
|
|
La locomotora d'aquest segell es la 4221-9, construïda l'any 1993 pel grup KPK, en Toni Roca i en Jordi Marin amb la col·laboració d'altres socis com en Jaume Travessa, Lluís Martínez, Josep Lluís Viscarri i Carles Recchia.
Correspon a un disseny lliure, de vocació muntanyenca suïssa. |
|
|
|
|
|
Aquesta petita meravella, de tacte dolç i rendiment generós, va ser construïda per en Pere Mula l'any 1993, en temps ja del Tren de Palau.
Es un locotractor termo-hidràulic del tipus B-DH matriculat 801. |
|
|
|
|
|
Segell que reprodueix la locomotora RV-060.
Es va presentar al vuitè aniversari de l'Associació l'any 2000. El seu constructor Jordi Viñas amb l'ajuda d'en Toni Roca i altres socis hi portaven treballant des de l'any 1994.
Es una màquina de lliure disseny inspirada en les locomotores forestals que van circular per els boscos del nord oest dels Estats Units. |
|
|
|
|
|
Aquest segell correspon a l'automotor elèctric AE-BBo-301 construït per l'amic en Pere Mula.
Inspirat en un ABDm 2/4 del Appenzeller Bahn, va arribar al Tren de Palau a principis de setembre de l'any 2001. |
|
|
|
|
|
Segell dedicat a la locomotora D-9, "L'Emi" del soci en Manuel Fuentes, construïda a Palau de Plegamans per soci en Pere Mula l'any 1998.
Es tracta d'un locotractor termo-hidràulic del tipus 0-B-0 que en el Tren de Palau representa el TH2, o sigui, el segon d'aquest tipus. |
|
|
|
|
|
L'associació va construir la seva primera locomotora "A-1" a partir de l'any 1996 per els socis Antoni Soler i Jaume Travessa entre d'altres, acabant amb el concurs d'en Joan Puig i en Jordi Viñas l'any 2004.
La màquina matriculada Gm 2/2-121, circula amb tot tipus de material, però de forma preferent amb els cotxes de l'associació. |
|
|
|
|
|
Aquest segell correspon a la locomotora articulada 210-001-1 d'en Lluís Fernández, inspirada en un model LGB.
El seu sistema de motorització es igual que el dels tractors Gm2/2-121 i D-9 que es deriven del 801. |
|
|
--->> documentació |
19-11-2013 |
|